Augusti kommer snart

Publicerad 2018-07-31 22:21:34 i Allmänt,

Hej hej hallå!
Sista dagen i juli och sommarvärmen vägrar släppa taget. Jag trivs bra på jobbet i våra luftkonditionerade lokaler. Jäkligt synd att jag inte orkat göra i ordning min balkong och köpt balkongmöbler eftersom det är vääääldigt skönt där ute på kvällarna (österläge!). Jag får sitta där bland smutsen på min lilla plaststol. Det duger det med.

I fredags var Cim här på besök. Det var SÅ roligt. Det var bara hon och jag och vi snackade så mycket strunt och drack så många drinkar... Vi körde en liten krogrunda som givetvis slutade på Paddys. Det var löjligt roligt men vi mådde givetvis som vi förtjänade på lördagen sen. Jag är så glad att hon kom hit. Vi är familj.

På lördagkvällen var Jullan och Johnnyboy här och drack öl och chillade. De var oerhört fascinerade av sina egna mobiler:

Men det var väldigt trevligt det med.

Och sen var det liksom att gå och jobba igen. Inte så fy skam det heller. Jag har förresten packat upp en flyttlåda!! Endast tre lådor återstår. Det finns fortfarande hopp om att jag kommer ha packat upp innan jag bott här ett halvår! (flyttade in 1 mars).

I know it ain't pretty

Publicerad 2018-07-25 22:43:05 i Allmänt,

Det är varmt överallt. Inte inne på kontoret, där är lagom. Mysjobbdagarna fortsätter. Idag tömde vi frysen på gamla rester av tårtor. Halvätna tårtor som någon frusit in någon gång i tiden. Det var mums! Om någon av tårtorna var dåliga så är det bara en enda person som kan jobba imorgon.. (som skippade tårtan).

Igår i Västra Hamnen fick jag två insektsbett på vänsterarmen. Jag tror det är vanliga myggbett. De var röda och svullen idag, men jag petade på betten så kan vara bidragande orsak. Det är ett bett på ryggen också men den ser jättekonstigt ut. Det är rödprickigt.. inte helt normalt.

Det är varmt överallt. Jag öppnade alla fönster för att få korsdrag. Det resulterade bara i dörrar som slog igen, det är fortfarande lika varmt. Jag har tvättat tre maskiner tvätt ikväll. Hallelujah för egen tvättmaskin alltså. Kommer aldrig kunna hitta en bättre lägenhet än den här..

Sommar och sol

Publicerad 2018-07-25 00:11:21 i Allmänt,

Det var mycket trubbel på jobbet idag. På eftermiddagen gick allting fel och jag fick sitta och göra massa adminastrativt nonsens pga det. Bra dag..

Efter jobbet åkte jag till Västra hamnen och tänkte orientera (Malmö orienteringsklubb ordnar parkorientering varje vecka) med Ducky och Joel. Till slut valde jag att stå över och la mig istället i solen och smälte bort. När de andra sprungit en runda gick vi och badade. Fantastiskt skönt i vattnet! Efteråt åt vi glass.

Det är härliga tider!

Så trött

Publicerad 2018-07-23 22:26:02 i Allmänt,

Igårkväll kunde jag inte somna förrän kl 2 på natten. Jag var helt klarvaken, troligtvis pga treon jag tog mot huvudvärken sent på kvällen. Huvudvärken försvann och jag var klarvaken.

Jag vaknade kl 6 också och kunde med viljestyrka halvsova en timme till. Inte så mycket sömn i natt med andra ord.. Ändå kände jag mig hyfsat pigg hela dagen?

Efter jobbet blev det gympa på stranden igen med Brånis och Joel. Solen sken som vanligt men passet denna gång var mer skutt och hopp än tidigare så svetten verkligen rann om oss. Givetvis avslutade vi med ett dopp i havet efteråt. Det är så svalkande och härligt.

Nu är jag ofantligt trött, vilket makes sense.

Sommar och sol

Publicerad 2018-07-22 23:35:54 i Allmänt,

Bra helg!

I fredags var vi 7 glada lantmätare (lämnade endast två kvar på kontoret) som hade AW i Köpenhamn. Vi drack öl i Köttbyn, åt Parad-Is och hade en härlig fredagkväll i den danska solen.

Igår morse klev jag upp tidigt för att vara på en lördag efter en AW. Men det var för att jag skulle hinna med tåget till Linköping. Där blev jag upphämtad på stationen av Syster och Grodan! Jag har lekt med systersonen hela helgen och gosat med den nyaste också, har äntligen fått träffa den lilla tjockisen! Jag och Grodan har spelat kopiösa mängder fotboll. Jag som trodde jag lärt mig alla regler efter fotbollsVM var helt chanslös mot den lilla människan. Men jag är rätt säker på att han hittade på egna regler..

Jag var helt slut idag. Jag tog tre tupplurar under dagen! Det kan också ha berott på en härlig migränhuvudvärk som sakta eskalerade under dagen. På tåget hem sov jag alla tre timmar...

Jag har haft en mycket mysig helg!
Jag är redo för måndag igen.

Fika, fika, träna

Publicerad 2018-07-19 22:30:09 i Allmänt,

Idag fick både Anders och Brånis varsin briljant idé, helt oberoende av varandra. Det resulterade i att det på eftermiddagsfikan serverades både kladdkaka och banankaka! Vi var sju personer, så vi har massa kaka över till imorgon också. Vi har väldigt mycket banan över också.

Sen gjorde jag det idag igen - gick till stranden och tränade i värmen, med Ducky. Jag jobbade till halv 6 (flextimmarna stadigt stigande!) och sen tog jag bussen till Ribban och låg i solen en stund för att bli ett med värmen. Eller, jag var tidig så fick vänta 20 minuter innan det började...

Det ser kanske inte som att det är på stranden på bilden, men havet är precis till vänster utanför bild. Jag lovar.

Fira onsdagen!

Publicerad 2018-07-18 23:31:44 i Allmänt,

Det är väldigt lugnt på kontoret nu. Vi är en liten tapper skara på runt 10 personer (varierar varje fikarast) som kämpar på medans resterande 40 personer har semester. Fruktleveransen har däremot inte semester. Vi badar i bananer. Bananer, bananer överallt. Gröna, gula, bruna, mögliga - vi har hela bananens livscykel.

Jag och Brånis kände för att fira dagen. Så vi bestämde oss för att dricka bubbel på balkongen efter jobbet. Vi frågade de andra på kontoret om de ville vara med och dricka bubbel på balkongen. "Idag? Varför?". -"Jo, det är ju onsdag!". Ducky var den enda som tyckte onsdagar var värda att fira och nappade. Vi hängde på min balkong, vi åt thaimat och drack bubbel. En mycket trevlig kväll.
Min balkong är smutsig och saknar möbler (vi tar ut köksstolarna) och dessutom var det mulet väder (inte typiskt balkongväder liksom) men det var inget som hindrade oss. Är det onsdag så är det onsdag.

Någon som vill ha en banan?

hej och hå

Publicerad 2018-07-16 23:02:36 i Allmänt,

Jag var hos tandläkaren idag. Kollar till tandköttet efter den mysiga operationen i början av sommaren. Allt ser SÅ bra ut. Tandläkaren är nöjd och jag med. Vi ägnade 10 minuter av besöket att prata om fotbollsVM och min Rysslandresa. ("Ååh, just det. Vi kanske ska titta på dina tänder också.."). Min tandläkare är jätterolig. Jag tycker väldigt mycket om henne.

Efter jobbet idag åkte jag till stranden (tillsammans med Brånis och Joel) för att vara med på Friskis&Svettis gympa.  De kör gratis gympa på stranden hela sommaren och det är egentligen en ganska korkad sak att vara med på när det är 29 grader varmt ute. "Åh, vad ska jag hitta på i em? Jag vet, jag ställer mig och kör ett konditionspass i stekande sol på stranden!"
Det kan -varmt- rekommenderas.

Efter träningen är det typ bara två steg när till vattnet. Mina träningskläder var redan så blöta av svett att jag hoppade i vattnet med dom på. Det var enklast så.

Söndagkväll

Publicerad 2018-07-15 23:22:04 i Allmänt,

Igårkväll spelade vi kubb och drack vin hos Ducky. Det var mycket roligt. Lillebror var där och gjorde succé (ja, men typ) hos mina vänner. Bra jobbat brorsan!

Ut till Far I Hatten blev det dock bara jag, Ducky och Jullan. Men vi var bara inne och vände och sen gick vi och käkade halloumirulle på Jalla Jalla istället.

Idag sov jag länge. Sedan städade jag lägenheten eftersom det blev så opraktiskt med en hinderbana för att ta sig till köket varje gång jag blev törstig.. Efter det mötte jag upp Ducky och gick till Folkets Park för att se finalen i fotbollsVM. Där var mängder av folk och för varmt i solen och för kallt i skuggan. Vi stannade tills Frankrike ledde med 3-1 och då gick vi iväg och tog en fika istället (på ett nytt fik. Vi bryter ny mark, utvecklas som människor!) I folketspark utbröt tydligen storbråk med hundra personer inblandade efter matchen. Tur att vi missade det.

Tillbaka till rutin

Publicerad 2018-07-12 22:36:31 i Allmänt,

Jag trodde helt säkert att jag skulle hamna i en svacka nu när jag kom hem, bli nedstämd allt är trist jag är ensam buhu buhu.
Men inte än. Nu kanske jag har jinxat det, det är ju liksom inte försent än. Men det var ändå lite gött att vara tillbaka på jobbet. Jag låter bli att tänka på att semestern är slut, att Ryssland är långt borta och mexikanarna ännu längre bort och mitt semesterkonto ekar tomt. (Deppigt att se allt uppradat så, nu kommer svackan!!!)

Men jag har annat kul att se fram emot. I helgen ska jag spela kubb och dricka vin. Jag bjöd in Lillebror och han sa ja! Det är helt galet - han VILL alltså vara med?!
Nästa helg ska jag åka upp till Linköping (Frode: "upp?") och äntligen få träffa nyaste systersonen Aspen! Bebisgos! Jag har även lovat att spela fotboll och läsa bamsetidning med Frode. Sorry Janna, jag får se om vi hinner prata alls.

Min lägenhet är ett enda stort kaos. Jag har inte packat upp eller tvättat efter någon av Ryssland-turerna så det ligger saker överallt här. Jag har gjort en gångstig mellan sovrummet, ytterdörren och balkongdörren. Från balkongdörren kan man, om man är akrobatisk, hoppa bort till kökskranen. Känns som om jag har allt nödvändigt. Kanske kan skjuta upp städandet ytterligare några dagar.

Hemma

Publicerad 2018-07-10 21:53:29 i Allmänt,

Nu är jag hemma i Malmö igen. Jag lovar att det är slut på Rysslandresor på ett tag nu.

Jag landade kl9 imorse, efter att ha sovit (så gott vi kunde) på Frankfurt flygplats. Det finns bänkar under några plastträd vid McDonalds i terminal2. Dagens tips om ni skulle planera att övernatta på Frankfurt flygplats någon gång..
Jag och Ducky var alltså 11 timmar på flygplatsen men var ändå allra sist med att boarda flygplanet. Så sist att de t.om ropade efter oss i högtalarna...

Hur som helst. Jag hoppade av tåget vid Hyllie och gick upp och jobbade ett par timmar. Resten av dagen har jag legat i sängen för jag är svintrött.

Nu är det slut på semestern. Det känns trist eftersom jag haft galet roligt senaste veckorna!!
Ååh. Vad gör vi nu?

På ett tåg

Publicerad 2018-07-08 21:51:32 i Allmänt,

Jag åker tåg! I ryssland. Tredjeklassvagn denna gång. Det är svettigt men helt okej.

VM är över för Sveriges del. Det var oavsett resultatet fantastiskt att vara på plats igår.

Nu får det räcka med Ryssland. Lovar att inte spontanåka igen nästa vecka. Men VM2018 i Ryssland - vilken resa!

12 timmar kvar på tåget. Vi hörs.

Ryssland igen

Publicerad 2018-07-04 22:48:09 i Allmänt,

Nu blev det ju så tokigt att Sverige gick och vann sin åttondelsfinal.
Då blir det Ryssland igen. Flyget går imorgon bitti!!

Hemma

Publicerad 2018-07-01 12:21:45 i Allmänt,

Hej på er!
Jag är tillbaka i Malmö efter en helt fantastisk upplevelse i Ryssland. Efter tysklandmatchen i Adler flög vi till Moskva för att därefter ta 27timmars-tåg till Rysslands fjärde största stad - Jekaterinburg. Där var ryssarna något bättre på engelska (eller ansträngde sig mer) och vi slog Mexico och gick vidare från gruppen! Helt otrolig stämning inne på arenan och vi festade i flera timmar med Mexikanare (de var extremt glada också eftersom även dom gick vidare). Det var galet.

Jag kände mig som en turistattraktion i Jekaterinburg när vi gick runt i våra gula landslagatröjor. De är tydligen inte så vana vid turister i Jekaterinburg så helsike vad de passade på att stirra på alla svenskar och mexikanare. Vi blev stoppade varannan meter av någon som ville fotograferas med oss. Och om vi stannade så bildades plötsligt en kö! Folk köade för att få fotas med oss. Hahah. Aldrig varit med om något liknande. SÅÅÅ roligt.

Efter en tågresa tillbaka till Moskva så var det roliga slut för min del. Magnus fortsatte till åttondelen i St Petersburg men jag fick åka ut till flygplatsen och bege mig hemåt. Vilken semester! En riktig minnesvärd resa.

OM

Mitt namn är Linda och jag bor på 43 "välstädade" kvm i Malmö. Jag är en halvseriös person som dessutom är lat, otränad, sockerberoende, envis, otålig, neurotisk, rädd för spindlar, allergisk mot mygg och dessutom har jag dålig humor.